Huurderslijn Woonbond voor jouw vragen

Heb je een vraag over jouw rechten als huurder, of wil je weten hoe je die rechten kunt verzilveren? Bel de Huurderslijn...

De Huurderslijn

De Huurderslijn is de telefonische ledenservice van de Woonbond. Om advies te krijgen, moet je lid zijn van de Woonbond. Bent je nog geen lid, dan kun je jezelf aan de telefoon aanmelden. Of je kunt via deze website lid worden.


Bereikbaarheid

De Huurderslijn (020-5517755) is bereikbaar op maandag tot en met donderdag van 10.00 tot 13.00 uur en op dinsdagavond van 18.30 tot 20.00 uur. In juli en augustus is de Huurderslijn op dinsdagen gesloten.

Voordat je belt...

Neem op de site van je verhuurder een kijkje in de vraagbaak voor huurders. Mogelijk vind je daar al een antwoord op je vraag.


Waarover bellen

Je kunt de Huurderslijn bellen met allerlei vragen en problemen die met de rechten van huurders te maken hebben.
Bijvoorbeeld:

  • Je krijgt een forse huurverhoging aangezegd en vraagt je af of je bezwaar kunt maken.
  • Je moet een enorm bedrag aan servicekosten bijbetalen, terwijl het totaal onduidelijk is waar die verhoging vandaan komt.
  • Het onderhoud van je woning laat voortdurend te wensen over, maar de verhuurder neemt jouw klachten niet serieus.
  • Je gaat binnenkort verhuizen en moet van de verhuurder alle zelf aangebrachte veranderingen in de woning ongedaan maken.
  • Er blijken plotseling sloopplannen te zijn voor de buurt en de woningstichting begin al over een termijn waarbinnen je op zoek moet naar een andere woning.
  • Buren of andere omwonenden veroorzaken ernstige overlast maar de verhuurder onderneemt daar niets tegen.
  • De eigenaar dreigt met een huuropzegging omdat hij plannen heeft de woning te verkopen.
  • Je vraagt je af of een bepaling in je huurcontract wel redelijk is.
  • Bij het sluiten van het huurcontract moet je hoge bemiddelingskosten betalen.
  • Je verhuurder dreigt je uit de woning te zetten omdat je in onderhuur zit.
  • Je probeert woningruil, maar dat lukt niet omdat de verhuurder niet wil meewerken.
  • De verhuurder heeft renovatieplannen die je niet ziet zitten.
  • Je twijfelt of je recht hebt op een verhuiskostenvergoeding omdat je gedwongen wordt om te verhuizen.

Als je belt naar de Huurderslijn word je het snelste geholpen. Is bellen voor jou niet mogelijk, stel je vraag dan via het formulier Mijn vraag aan de Huurderslijn. Je kunt dit formulier insturen als je een ledenaccount hebt op de website van de Woonbond (www.woonbond.nl).

Bron: Magazine Huurwijzer van de Woonbond

Reactie toevoegen